Natta-svammel

Jag funderar just nu på hur människor som är olika kan fungera tillsammans i vardagliga situationer, och hur människor som har olika åsikt och har olika uppfattningar kan vara vänner. Respekt kanske det kallas?
men..
Kan det kallas respektlöst att tycka att det är skrämmande och i vissa avseende tycka att det personen säger är helt
fel? Om man diskuterar och den man diskuterar med håller fast vid sina åsikter och vägrar ens reflektera över dina. Man måste tänka på att det är fritt att tycka och tänka vad man vill, det vet jag. Jag vet också att man inte ska ändra på andra. Ibland kan jag bara ha så svårt att förstå varför folk tycker som dem gör, hur det har kommit sig och om det måste grunda sig på något annat än uppväxt och utbildning. Varför har vi annars annat tankesätt? Vi är ju alla människor..
Måste bara få säga att jag inte är smartast i världen samt att det är många i världen som inte har respekt för andras åsikter..  Förståeligt eller ej? Det tänker jag vidare på inatt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0