Skolstart

Hola!

Den första skoldagen i måndags var mycket speciell. Efter att vi lugnat ner oss från det upprop som skrämt oss så länge hände allt från att få blåa kepsar, stå i led, göra låtsastest som alla trodde var på riktigt till att lära oss kårdanser och gå på pub. Ja, allt har hände på en och samma gång kändes det som. Det roliga är att det kommer fortsätta precis såhär i två veckors tid. Det är helt enkelt världens nollning på SLU!

Hitills har nollningen också innehållt rundvandring på Ultunas sköna ängder, reveljer, grötfrukost, sagostund och spökrunda. Det sistnämnda var inte min favorit! Vi begav oss igår natt till Jyns grav. När vi råkade väcka honom ur hans 100åriga dvala kom både han och hans anhängare fram ur skogens mörker. Dessa iklädda målningar i hela ansiktet bara belysta av facklors sken. Phadersystrarna och Phaderbröderna bad oss att springa. Jag sprang foort därifrån kan jag lova. USCH!

Jag som drömt otroligt många olika drömmar om hur klassen skulle komma att se ut blev positivt överraskad när varken uppropet eller klassen var alls som jag "föreställt" mig. Uppropet var inte i en hage där vi var inhägnade som kor och klassen bestod verkligen inte av massa fräsande och spottande fordonskillar. Helt ärligt så verkar det vara en otroligt bra klass. Många smarta människor med olika åsikter och upplevelser :) Det kommer nog bli perfekt!

Första lektionen var igår. Lektionen handlade om lantbruket förr och nu. Genast gick läraren in och pratade ur internationellt perspektiv och glädjen var ännu en gång ett faktum.

Det kommer bli bra detta. Jag är fullt villig att numera kalla mig för "
AGRONOM-LANDIS, även utanför nollningen ;)

På bilderna ser ni foton från nollningen.
Bilden till vänster föreställer våra bestämda phadersystrar och phaderbröder när de håller på att skrika hur de vill att vi ska bete oss som småttingar.
Bilden till höger är från första kvällens pub på kåren. En väldigt lyckad kväll även om den slutade tidigt för att alla var så trötta efter alla nya intryck.

(Klicka på bilderna om ni vill se dem större)


Kommentarer
Postat av: annoja

vad roligt att läsa att du trivs så bra malin! visste iofs att du skulle göra det. :) du kommer verkligen få SÅÅ kul i uppsala! imon ska jag o fanny till kalmar o hälsa på i chrisses lilla krypin! tjipp o hej

2009-09-03 @ 22:38:14
URL: http://annojas.blogg.se/
Postat av: chrisse

jodå jodå, det här får man ju följa, häääärligt att du bloggar gullet.

2009-09-04 @ 18:32:22
URL: http://blusajd.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0