tillägnat

En känsla som biter sig fast i magen och stannar där hela dagen. Det är en sådan känsla jag har haft idag. En känsla av lycka men ändå vemod, något som man saknar men som man ändå vet finns nära.

Jag har inte deppat under dagen som har gått men jag har känt mig nerstämd. Först trodde jag att det var höstens mörker som gjort något fel med min hjärna, men under tankarnas gång kom jag fram till att ordet jag inte fick fram var hemlängtan. H E M L Ä N G T A N! Jag undrar om jag någonsin i mitt liv saknat familjen, huset, katterna, mammas bullar, skogen, lukten, mitt rum eller något annat som man kan sakna där hemma så mycket som jag gjort idag.

Jag är inte van vid känslan och jag hoppas att det inte håller i sig allt för länge. Jag hoppas på att jag går tillbaka till normalt efter vistelsen hemma som faktiskt inte är allt för långt borta nu. Jag vill kunna vara självständig och stark men jag får väl erkänna att jag inte alla gånger klarar detta. Jag orkar inte spela.

Jag längtar otroligt mycket efter onsdag, jag längtar efter er underbara människor som finns där hemma i Småland! Det ska bli så skönt att få komma hem!

Kommentarer
Postat av: jensa

Mi amiga querida. Jag vet inte om jag skriver rätt nu men du förstår säkert. No me gusta que estás triste, pero en una manera pienso que es bien que sientes así. Yo tambien me gusta mi casa, mi familia, Småland y más. Malin, eres un poco como mi hermana extra. Por eso me gusta cuando sientes nostalgia del hogar, ya que tenemos muchas cosas en común y dices que quieres encontrar conmigo. Min spanska är väldans knagglig, men vad gör man? Ibland måste man skriva en rad bara för att man tycker att det som ska sägas sägs bäst på spanska. ;)

2009-10-19 @ 23:15:09
Postat av: emmaa

Maalin :) Haha nu tänkte jag också skriva på spanska precis som Jenca men det gick inget bra. Jag har inte bestämt när jag ska åka tillbaka till Linköping än, men senast torsdag blir det. Så då kanske vi skulle kunna få in en liten träff? Då skulle jag bli lycklig! :)

2009-10-19 @ 23:37:10
URL: http://emmaa.2u.se
Postat av: Malin

Jensa: Jag gillar dig! Du är också som min extra syster. Eller den systern jag aldrig fick :)



Ems: Vi hörs av! Jag kommer sent på onsdagen men om du åker sent på torsdagen så kanske vi kan få in det där :)

2009-10-20 @ 13:40:10
URL: http://llenodevida.blogg.se/
Postat av: annoja

alla har hemlängtan ibland. och det är ju inte så konstigt när man har bott där typ hela sitt liv, dag ut och dag in.. klart man tröttnar! men också klart att man längtar efter det ibland, när man skaffat sig en annan vardag. själv kan jag bara instämma i att jag saknar mias bullar! o det gjorde jag innan du skrev nåt om det också, dom är sjukt goda! :D

2009-10-20 @ 15:04:03
URL: http://annojas.blogg.se/
Postat av: chris

ah, estoy muy alegre cuando veo que jenny ha escrito en español aquí, y siento muy bien cuando comprendo todo también. pero ahora cuando yo FÖRSÖKER escribir.. gaah! pero no es posible saber todas las lenguas... :(

pienso en mi familia, mi casa y mis animales cada día, es normal y como se dice: es ahora que uno realmente ver los partes más importante en vida. no sé por que escribe (jag har glömt jag -formen)esto ahora, es muy tarde, pero fue interesante escbribir en español... eeeh. hasta la vista!

2009-10-22 @ 01:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0