kroppsodör till följd av projekt

Svett blandat med ko var en lukt som var inbiten på min kropp för bara några minuter sedan. Efter en dusch är jag, som tur väl är, fräsch igen. Härligt att man har de möjligheterna!

Att jag luktade ko var ingen slump (det är inte sånt jag brukar parfymera mig med på morgonen). Dagen har nämligen gått ut på att introducera oss landsbygdsutvecklare i vårat projekt. Detta kommer följa oss de närmaste 4,5 åren. Vi har blivit tilldelade Östhammar kommun som en försökskommun och ska var med och hjälpa dem att utvecklas.

Vi åkte dit över dagen och fick prata med kommunfullmäktige, vi besökte en gård som ägnade sig åt lite olika produktioner för att försörja sig (därav ko-lukten) och vi fick en fin rundtur i Öregrund som ligger precis vid kusten. Det har varit en mysig dag och det är nu vårat ansvar att se till att bygden i Östhammar utvecklas åt det håll som gynnar kommunen. Frågor som i nuläget ställs är vart kärnavfallet ska ta vägen från Forsmark, hur de ska göra för att fler unga ska flytta in i bygden osv. Det känns bra att ha startat ett projekt, få komma ut i verkligheten och skapa kontakter!

I november är det vi landisar som sticker till Östhammar i en vecka för att ställa nya frågor och undersöka kommunen mer grundligt. Ett besök på Forsmark ska nog också hinnas med. Det ska bli intressant!


Kommentarer
Postat av: annoja

vad kul med lite verklighet! med dina idéer ska det nog gå kalas, projektet. :)

jag ville ha en kurs med så lite procent som möjligt så jag ska hinna med o jag hann aldrig gå igenom alla kurser innan klockan slog tolv, så det fick bli "barns språkutveckling 0-2 år", 15%. både otippat o helt oplanerat men samtidigt nåt jag har nytta av just nu när jag är au pair. o så är det ju kul med språk! tja

2009-10-16 @ 17:03:46
URL: http://annojas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0