"In the middle of the PRICK, as we say"

Hemresan från Spanien var lång och direkt när jag kommit innanför dörren på söndagen så var det dags att packa om väskan för att bege sig ännu en gång. Under hela vecka 47 befann jag mig nämligen i Östhammar kommun, tillsammans med alla Landsbygdsutvecklingsagronomer, för att arbeta med vårt klassprojekt.

Under veckan som gick fick vi information/föreläsningar av utvecklingsgrupper, näringslivschef, fritidschef, personer på stan mfl. Då vi nu håller på med grupparbete så var också intervjuer en viktig del i besöken.  Det var en rolig vecka och speciellt roligt var det att tillbringa en vecka med klassen. Jag kommer på mig själv flera gånger över att vara glad att jag hamnat just där jag hamnat och att de människor som finns runt omkring mig faktiskt är så hjälpsamma och vänliga. En klassresa skulle kunna bli så mycket värre än vad den blev. Man såg människor som hjälpte till i tid och otid, lärare som fanns med under fritidsaktiviteterna, diskussioner som löstes upp i närmare kontakt och en gemenskap i grupprummet under "Bonde söker fru". Det är härligt! Keep the good work..

Rubrik - Citerat från läraren av Lokala Perspektiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0