Fantastiska Spanien

Hola!

Det var ett tag sedan det skrevs men jag har allt berättigande till detta. Livet är fullt av nya upptåg och de senaste veckorna har varit extra intensiva.

Jag reste som ni vet till Spanien för två veckor sedan och det var helt underbart. Svensk sommar ännu en gång och trevligt sällskap. Det kan inte bli bättre :) Att jag dessutom fick se hur det fungerade i en au pair-familj var både nyttigt och bra. Jag förstod ganska snabbt att jag inte skulle ha passat in och att jag föredrar studier framför att jobba på detta sätt. Nu menar jag såklart inte att familjen som Anna jobbade hos var dålig eller att hennes dagar var extremt tråkiga. Jag tittar bara till mig själv och förstår att jag dels inte skulle kunna ta ansvar över ett barn och dels att arbetet kändes för statiskt för min del. Jag behöver effektivitet och aktiviteter med förändring.

Jag kände ändå genast att Spanien och Madrid skulle kunna vara något för mig, helst inom en snar framtid. Det skulle kunna vara ett land som jag gör ett utbyte med genom skolan. Jag avgudar spanjorer även om dem är mer lika oss till sättet än folk från latinamerika. Det har alltid en viss längtan hos mig till ett färgrikt land där spanskan är modersmål, människorna mer passionerade och klimatet varmare. Det är svårt att sätta ett finger på känslan. Den bara finns där.

Ett annat land är fullt av möjligheter och fullt av nya saker att prova på. Jag har numera kört bil i ett annat land än Sverige, tittat på utsikter och slott, åkt både metro och tunnelbana till Madrid, haft en konversation på spanska med en spanjor, fikat x gånger på starbucks, sett Fransisco Francos grav och festat till klockan 8 på morgonen. Jag är faccinerad över Anna, dessa saker är vardagsmat för henne nu och hennes språkkunskaper är otroliga efter så kort tid :)

Jag vill också passa på att tacka Anna och Fanny ännu en gång! Det är tack vare er som resan blev så bra som den blev! Ni är fantastiska. Ni är människor som får en glad oavsett vad! Jag är glad att ni finns! Anna, du är världens bästa värd och Fanny en härlig resekamrat! Top Notch!




Kommentarer
Postat av: annoja

hola malin! kul med uppdatering på bloggen o även kul att läsa att du hade kul här. :) jag tyckte såklart det var jättekul att ni var här, men det vet du redan. ;) ett femte kul är att jag har avancerat språkligt en hel del (enligt mina mått) sen ni åkte! det går mycket bättre nu och i måndags så pratade jag spanska 4 timmar i sträck! :D mañana saldremos y yo tengo que hablar español toda la noche! besos

2009-11-26 @ 15:22:17
URL: http://annojas.blogg.se/
Postat av: Malin

woho, I'm proud girl! Jag däremot känner inte att mina språkliga kunskaper förbättras något vidare, tyvärr! Jag kommer väl till dig i vår och övar mig lite? ;) haha

2009-11-26 @ 22:50:57
URL: http://llenodevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0